.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای مکالمه استاندار و عضو شورای شهر

خلیج فارس : انتشار مکالمه‌ای بین استاندار محترم و عضو شورای یکی از شهرهای استان بوشهر باعث ایجاد برخی مباحث در فضای مجازی شده، در این بین مواردی مطرح شده که در این خصوص چند نکته برای قضاوت منصفانه شهروندان قابل ذکر است:

۱. فرد منتشرکننده به قصد تبلیغات شخصی و با سواستفاده از اعتماد استاندار دست به عملی غیراخلاقی زده است و چنین وانمود گردیده که دعوتی اختصاصی از وی برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به عمل آمده که یقیناً امری خلاف واقع است.

۲. بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی این روزها از تریبون‌ها شهروندان را به نام‌نویسی و شرکت در انتخابات شوراها دعوت می‌کنند و این موضوع نه تنها دخالت در انتخابات یا آنچه به تعبیر عده‌ای جانبداری استاندار عنوان شده نیست بلکه کاملاً در چارچوب قانون و حتی عمل به وظایف استاندار به عنوان مقام ارشد سیاسی استان است و مجدداً متذکر می شود که حضور همه کسانی که بر اساس قانون برگزاری انتخابات شوراها و دیگر قوانین ذیربط صلاحیت قانونی برای حضور در انتخابات دارند مطمح نظر است.

۳. انتشار مکالمه خصوصی جرم است و مصداق تجاوز به حقوق افراد است، در هر کشوری انتشار مکالمات بدون اجازه شخص قابل پیگرد قانونی است. مطابق اصل ٢۵ قانون اساسی نیز انتشار مکالمات شخصی جرم محسوب می‌شود. منتشر کننده این مکالمه بدون شک بی‌اخلاقی کرده است و از حسن نیت جناب استاندار سواستفاده کرده‌اند. بدیهی است که حق شکایت از ایشان وجود دارد که البته با توجه به روحیاتی که از آقای گراوند سراغ داریم چنین کاری نخواهد کرد.

۴. استاندار محترم و مجموعه ستاد انتخابات استان هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی و اخلاقی خود را ملزم می‌دانند که له یا علیه هیچ نامزدی اعمال نظر و عمل نکنند و در تلاش هستند تا با ایجاد یک فضای سالم و بانشاط زمینه مشارکت حداکثری مردم عزیز استان در انتخابات پیش‌رو را فراهم کنند.

۵. در پایان از همه هم‌استانی‌هایِ علاقه‌مند که به نقش پارلمان‌های محلی در توسعه وضعیت شهر و روستاها باور دارند و شناخت لازم از مشکلات و راهکارهای برون‌رفت از آنان را دارند و همچنین واجد صلاحیت‌های تخصصی و قانونی لازم برای شرکت در انتخابات هستند دعوت می‌شود تا با ثبت‌نام در انتخابات شوراها، رسالت خود در قانونگذاری، نظارت و ارتقا توان اداره شهر و روستاها را ایفا کنند.

حسین صداقت مشاور امور حوانان استاندار بوشهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.